Managementul mediilor distribuite
Solutiile de gestionare a infrastructurii IT inovatoare si moderne Lantronix imbunatatesc gestionarea la distanta a retelei, serverelor si infrastructurii de alimentare in centrele de date si sucursalele la distanta. Solutia in afara benzii asigura continuitatea functionarii si acces sigur si fiabil. Avand in vedere cerintele de business actuale, orice lucru sub fiabilitatea 24/7 este considerat un esec. Echipat cu securitate robusta, hardware scalabil si instrumente intuitive, gestionarea infrastructurii IT nu a fost niciodata mai usoara.
Lantronix ofera solutii inovatoare de infrastructura IT, aceste dispozitive ajuta oamenii si organizatiile sa prospere prin simplificarea operatiunilor, optimizarea personalului si rezolvarea proactiva a problemelor de sistem pentru a asigura continuitatea infrastructurii.
De peste 25 de ani, administratorii de retele IT din intreaga lume au ales produsele Lantronix pentru a accesa, monitoriza si gestiona retelele lor corporative oricand, oriunde. Stovaris recomanda urmatoarele solutii Lantronix: Lantronix SLC8000 Advanced Modular Console Manager – este primul manager de console modulare avansat din industrie, care ofera acces la distanta si gestionare sigura si robusta in afara benzii (OOBM) a echipamentelor IT. Cu porturi RS-232 inlocuibile de utilizator si module USB de inalta densitate, SLC 8000 permite actualizari si implementari simple si rentabile in centre de date si laboratoare de testare.
SLC 8000 ofera de doua ori performanta produselor competitive, solutia Lantronix are un design modular scalabil si flexibil si ofera o compatibilitate ridicata cu solutiile USB. Dispozitivul permite administratorilor IT sa configureze cu usurinta si rapid module USB cu 16 porturi si RS-232 cu suport „mix and match” pentru pana la 48 de porturi. Serverul SLC 8000 este usor de instalat, are o interfata intuitiva cu utilizatorul si are functii de meniu de ajutor incorporate care permit administratorilor IT ocupati sa-l puna in functiune rapid. Dispozitivul accepta pana la 15 utilizatori concurenti pe port si 396 sesiuni simultane pe consola.
Gestionarea in afara benzii reduce MTTR (timpul mediu de reparare) in mediile IT distribuite
Factori precum procesul de digitalizare in curs, Internet of Things si descentralizarea tot mai mare a dispozitivelor creeaza provocari complet noi pentru departamentele IT. Printre altele, devine necesara gestionarea mediilor de retea distribuite in birouri la distanta, facilitati de productie si cloud-uri private pentru a asigura conectivitate constanta si pentru a evita cheltuielile pe care le implica defectiunile de retea. In majoritatea cazurilor, acest lucru se face central, dintr-o camera server situata la sediul companiei. Cu toate acestea, problema este ca, in cazul unei defectiuni a retelei principale (in banda) sau intreruperii conexiunii la Internet nu aveti loc de manevra – deoarece posibilitatile de control de la distanta sunt foarte limitate. Identificarea problemei necesita, de obicei, vizita unui tehnician care sa fie capabil sa stabileasca la fata locului ce masuri ar trebui luate (de exemplu, ce parti trebuie inlocuite). O alternativa este gestionarea in afara benzii, care ofera acces la echipamente IT in orice moment, indiferent de functionalitatea si conectivitatea retelei locale.
O retea in crestere de birouri la distanta ajuta la cresterea sferei de influenta a companiei si demonstreaza dezvoltarea sa dinamica. In acelasi timp, operarea infrastructurilor IT la distanta creeaza multe responsabilitati suplimentare pentru administratorii de retea, care trebuie sa aiba grija de instalarea si intretinerea continua a tuturor aplicatiilor si serverelor distribuite, precum si a dispozitivelor de retea precum routerele, switch-urile, solutiile de optimizare WAN si firewall-urile. Sarcinile departamentului IT include si integrarea dispozitivelor la distanta cu sisteme de gestionare a retelei centrale, autentificare, autorizare si contabilizarea – numai acest lucru va asigura controlul si securitatea corespunzatoare.
O retea distribuita are in mod inerent mai multe vulnerabilitati si este mai susceptibila la nefunctionari. Expertii IT sunt de serviciu in sucursale mari la distanta, dar nu sunt in magazine sau in birouri mici de vanzari – si acolo costurile din defectiunile retelei pot ajunge la sume enorme.
Defectiune de retea principala – ce trebuie facut atunci cand instrumentele in banda esueaza.
Folosind instrumente de monitorizare centralizata si acces la distanta la resursele distribuite, administratorii gestioneaza cu succes zeci sau chiar sute de locatii. In acest scop, sunt utilizate de obicei instrumente in banda, cum ar fi Telnet (Teletype Network), care se bazeaza pe disponibilitatea retelei. Aceasta inseamna ca orice probleme tehnice sau defectiuni de conexiune nu duc la acces la locatii indepartate.
O singura defectiune hardware poate cauza chiar si cateva zile de intrerupere a lucrului. Intr-o astfel de situatie, un tehnician este trimis sa investigheze, care uneori este capabil sa rezolve problema in cateva minute, de exemplu prin repornirea dispozitivului, alteori nu. Desigur, uneori problema este mai complexa si repararea necesita mai mult timp si effort,oricum calatoria la locul defectiunii este asociata cu o pierdere de timp, atat pentru tehnicianul de servicii IT, cat si pentru angajatii care nu au acces la sisteme cheie si nu isi pot indeplini sarcinile.
Este usor de vazut de ce gestionarea in afara benzii este o solutie atat de atractiva pentru administratorii de retele distribuite. Le ofera control asupra tuturor componentelor infrastructurii – chiar si atunci cand instrumentele in banda esueaza.
Solutii in afara benzii cu failover
Principiul este simplu: dispozitivele de retea au porturi seriale. Administratorii pot accesa aceste porturi independent de reteaua gazda pentru a vedea starea dispozitivului. Pentru unele functii avansate de gestionare (cum ar fi actualizarile de firmware), porturile dispozitivului sunt chiar singurul mijloc de acces. Daca dispozitivul inceteaza sa mai raspunda, administratorii pot efectua o resetare hard pur si simplu prin eliminarea alimentarii.
Gestionarea in afara benzii va permite sa controlati de la distanta si sa intretineti componente precum servere, dispozitive WAN, echipamente de retea si surse de alimentare si sa reparati problemele conexe. Solutiile in afara benzii utilizeaza trecerea la eroare pentru a comunica alimentarea catre consola administratorului in caz de esec al conexiunii. Aceasta este, in general, o conexiune celulara de mare viteza 4GLTE sau 3G. In zonele in care conectivitatea wireless este problematica poate fi utilizata o conexiune modem usor mai lenta.
Pentru gestionarea in afara benzii, administratorii au acces complet de la distanta la componentele cheie ale infrastructurii, cum ar fi switch-uri de retea, routere, PDU-uri, firewall-uri si instrumente de criptare. In multe cazuri, asistenta tehnica la fata locului poate fi eliminata in totalitate, iar problemele potentiale pot fi rezolvate rapid prin inlocuirea intregului dispozitiv sau a unei parti corespunzatoare a acestuia. Ca urmare, indicatorul MTTR (timpul mediu de reparatie) este redus semnificativ.
Continuitatea activitatii prin monitorizare si depanare automata
Gestionarea in afara benzii este utila nu numai in caz de intrerupere brusca, ci si in timpul operatiunilor de zi cu zi. Orice problema este detectata si rezolvata automat inainte de a perturba traficul de retea locala. Solutiile moderne sunt echipate cu un sistem de raspuns automat care reactioneaza la defectiunile retelei, oferind sfaturi de diagnostic si reparatii pentru problemele care apar frecvent. Acest lucru permite automatizarea completa a sarcinilor simple – cum ar fi detectarea unui router in afara benzii, notificarea administratorului prin SMS sau e-mail si repornirea dispozitivului. In plus, consola in afara benzii poate fi configurata pentru a opri automat echipamentele cheie daca simte ca temperatura rack-ului este prea mare sau daca exista o pana de alimentare a UPS-ului si incarcarea bateriei scade sub o anumita valoare.
Administrator hardware virtual
Procesele de auto-reparare se desfasoara pe baza unor scripturi speciale, fara interventia utilizatorului, acest lucru va permite sa monitorizati aproape intreaga infrastructura, inclusiv parametrii de putere si de mediu (temperatura, umiditatea, prezenta fumului, vibratiile) masurati de senzorii conectati. Ca urmare, infrastructura functioneaza ca si cum ar exista un administrator de echipamente virtuale in fiecare locatie la distanta, iar riscul de eroare umana sau sabotaj digital este redus la minimum. Solutii precum M2M, cloud computing si Internetul obiectelor fac infrastructurile IT din ce in ce mai complexe. Prin urmare, devine crucial sa identificam si sa rezolvam rapid orice nereguli. Cu acces securizat, de la distanta in afara benzii la servere, dispozitive WAN, echipamente de retea si surse de alimentare, acest lucru se poate face inainte ca problemele hardware sa impiedice utilizatorii sa functioneze. Costul instrumentelor care permit administratorilor sa-si gestioneze central infrastructura si sa monitorizeze starea dispozitivelor se plateste de obicei dupa prima defectiune, cand pot fi evitate cateva ore de nefunctionare si cheltuieli de reparatii.